torsdag 24 januari 2008

Lite miljöbilder... och annat från Thailand.

Jag tänkte visa lite miljöbilder ifrån Thailand idag. Och lite annat så klart med som jag fotograferat där nere.

I Thailand finns det väldigt mycket hundar och de flesta av dessa är halvförvildade och som lever i små 'flockar'. Ibland kan de slåss ganska ordentligt med varandra.
De har väldigt stor respekt för människor och går oftast undan.

Detta är en variant som inte är så ovanlig. Den har päls som käns som sandpapper när man klappar den. Stora öron som är välanpassade till värmen skulle jag tro.
Nu är detta bara en valp men hon var helt underbar. Hon tillhör ett par Svenskar som bor grannar med min Pappa och hans fru. Visst är hon superhärlig!!

I byns 'snabbköp' jobbar denna glada tjejen. I denna affären finns nog nästan allt man kan behöva. Även 'Svensk' mat i viss begränsad upplaga. Men yoghurt, smör, skinka, bröd, ost och mjölk finns att köpa.
Vill man kan man få sina varor hemkörda utan extre kostnad. Då kör de hem dina varor och packar tom. upp dem på din köksbänk innan de åker.

Det här är resturangen där vi hade vår bröllopsfest. Vi fick underbar mat. Till höger i bild var det dansbana med ett gäng Thailandska killar som spelade musik.


MMmums... rambutan!!! I Thailand kostar dessa 25 bath/ kg. I Sverige kostar de 120 kr/ kg.
25 bath är ungefär 5 kr.


Solnedgång. Nu kommer bilderna i fel ordning ... dessa foton är tagna när vi gick ifrån vårt kvällsbad en kväll.


En strand alldeles för oss själva... detta är verkligen paradiset.


Promenadvägen ner till havet.

Båda mina Pappor !!! Dels min riktiga. Och så min Thailändke Pappa. Mr Tompan. Han har mer eller mindre adopterat mig. Han kallar min far för sin bror.

Detta är en miljöbild över området där min pappa bor.


Djungelreturangen. Här har vi ätit många gånger.
Jättefin och god mat.

Det var lite av vad jag ville visa idag. Mer lär komma vad det lider. Vi har snart varit gifta i ett år! Tänk vad tiden går fort.

2 kommentarer:

Monica sa...

Hej svejs. Härliga bilder från the emasing Thailand du visar. Själv far jag på semester till Koh Lanta utanför Phuket om några dagar. Gissa om vi längtar....! Det är sjätte gången vi reser dit nu och jag är övertygad om att det blir lika härligt som alltid.

Tjingeling

Anjas Hill sa...

Helt klart har ni skaffat ett paradis som heter duga! Har njutit så av dina bilder Linda och kan riktigt förställa mig hur fint och underbart ni kommer att ha det i ert thailändska paradis.
Jag önskar all lycka i ert nya ställe!

mvh, Anja