fredag 7 mars 2008

Lite uppdateringar..... nu när allt närapå är klart!

Nu är det bara finplaneringen av trädgården kvar. Gräs som skall på och en gång upp till huset.
Sedan verkar allt klart för inflyttning!

Brokbladig/varigerad Monstrea. Den är så fin!!!!


Så här fint blir det på 'baksidan/terrassidan' mot kanalen. Kanske skulle man plantera en hibiskushäck längs med kanalkanten? Eller varför inte kroton?


I palmen ... hmm... om det går... skall jag nog plantera en varigerad monstrea (om jag får tag i en)! En sådan som jag visar bild på här ovan.
Eller så blir kanske i palmen bortanför. Ja... det hade nog blivit bättre! En monstrea kan ju bli väldigt stor.
Ev. så är det 4! kokosnötspalmer som finns på vår tomt.


De håller tydligen på med vår 'parkerings-plats' just nu. Det skall bli så spännande att se hur detta kommer att bli....
Kan ju vara bra att ha en parkeringsplats om man nu skulle få bilburna gäster.....



Här anlägger de gräsmatta hos våran granne. Vårt hus är det man ser längst bort på fotot.


Lite pusslande.

Riktig kuddar till sängarna är inhandlade och örngott.
Dem skall vi packa med oss för i Thailand finns vad det verkar inga goa kuddar alls att få tag i.

5 kommentarer:

Piondröm sa...

Stopp och belägg!!
Det är ju JAG som ska sköta om planteringen och skötslen av trädgården i Tailand,Det berättade ju Carina för dej!
Jag har ju STOR erfarenhet av att klippa palmer.... och så där.
Så jag väntar mig "två" biljetter omgående (Carina får väl följa med på ett hörn) minst på en tre fyra veckor och huset längst bort blir väl bra som boplats, fast du får se till att gräset är laggt, för det befattar jag mig inte med.
Vilka växter du ska plantera kan jag ta hand om, Maskrosor tycker jag skulle bli fint ;)
MVH Ken frilansgardnern.

Piondröm sa...

Jo föresten..mmm
På den nya parkeringsplatsen kan du väl ställa dit någon flott bil som jag och Carina kan åka och shoppa i,några trevliga växter kanske??

Linda Lunda sa...

HAHAHAHAHAHAAHahahahahaha!!!
Nu var det ju så att du skulle få sköta om MINA växter när du var där...... INTE välja!!! Det klarar jag av bra själv!!!
Skall fixa en flott tuck tuck åt er... när ni kommer.
Hihihihii...
Linda

Anonym sa...

Saknar dej..... Ring snart igen..../Monica i tjuvkil

Anjas Hill sa...

Det ser helt häääärligt ut!
Kan inte jag få följa med nästa gång som gamla huskatten? (Har ingen svans men är duktig på att jama....!!!;)))

mvh, Anja